یک دیپلمات سابق در گفتگ با جام جم آنلاین:

مواضع سید حسن نصرالله ناشی از درایت اوست | فشار هوایی اسرائیل بر غزه کاهش می‌یابد

یک دیپلمات سابق گفت: سید حسن نصرالله در سخنرانی خود ضمن حمایت کامل از فلسطین نشان داد با درایت و ظرافت مسائل را زیر نظر دارد و تصمیم‌گیری در مورد آینده جنگ غزه بسته به تحولات دارد.
کد خبر: ۱۴۲۹۳۰۷

عبدالرضا فرجی راد در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص صحبت‌های روز جمعه سید حسن نصرالله در خصوص جنگ غزه،گفت : چند هفته‌ای بود که جهانیان انتظار شنیدن سخنان ایشان را داشتند و در این راستا میتوان منتظران را در دو‌گروه دانست، دسته ای که انتظار داشتند سیدحسن نصرالله اعلام ورود به جنگ کند که در این صورت  به لبنان صدمات جدی وارد می‌شد و گروه دیگر که بیشتر شامل دولتمردان غربی و اسرائیل میشد، آنها  نگران بودند که سید حسن نصرالله اعلام جنگ کند و به همین دلیل آرزویشان این بود که این اتفاق نیفتد چرا که اگر جبهه دیگری به جز غزه باز می‌شد اصل جنگ به لبنان برمی‌گشت و کار آنها را سخت‌تر می‌کرد.
 
وی با بیان اینکه  سید حسن نصرالله در سخنرانی خود بسیار مسئولانه برخورد کرد، ادامه داد: ایشان ضمن حمایت کامل از حماس، فلسطین، غزه و مقاومت طوری مسائل را تشریح کرد که نشان داد حزب الله همیشه حامی بوده و خواهد بود و در ضمن گزینه جنگ نیز روی میز است اما در عین حال بدون در نظر گرفتن تمام شرایط و جوانب وارد جنگ تمام عیار نمی‌شود.
 
این دیپلمات سابق تصریح کرد: این گونه سخنان از سوی سید حسن نصرالله به این دلیل است که وی علاوه بر رهبر نظامی، رهبر سیاسی نیز است  و به همین دلیل در قبال مردم لبنان مسئولیت دارد.
 
وی ادامه داد: نصرالله اساس صحبت های خود را بر آتش بس گذاشت،  همچنین نشان داد در مقابل مردم لبنان احساس مسئولیت می‌کند و تلاش می‌کند صدمه‌ای به مردم این کشور وارد نشود.
 
این صاحبنظر مسائل بین‌الملل ادامه داد: همچنین سید حسن نصرالله در سخنان خود مقصر اصلی جنگ غزه را آمریکا دانست و گفت: این کشور حامی اصلی اسرائیل است همچنین به کشورهای عربی که آن همت لازم را در جهت کمک به مردم غزه ندارند اشاره کرد.
 
فرجی راد گفت: در مجموع باید گفت سید حسن نصرالله در سخنرانی خود ضمن حمایت کامل از فلسطین نشان داد با درایت و ظرافت مسائل را زیر نظر دارد و تصمیم‌گیری در مورد آینده جنگ غزه بسته به تحولات دارد و در زمان لازم تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.
 
این استاد ژئوپولیتیک دانشگاه گفت: احتمال می‌دهم در روزهای آینده فشار اسرائیل از نظر حملات به مردم غزه کمتر شده و بیشتر توجه این رژیم روی حملات زمینی باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها